SAUNA

Jesień za oknem i w kalendarzu, a z nią katar, grypa i ból gardła. Warto więc jak najszybciej poszukać naturalnych metod, które wzmocnią odporność organizmu i sprawią, że jesienna słota nie będzie musiała wiązać się z przeziębieniem. Jednym z takich sposobów, który niesie ze sobą znacznie więcej korzyści, są regularne wizyty w saunie.
Posiadamy w naszym ośrodku saunę suchą lub inaczej nazywaną fińską, jest to sauna o względnie niskiej wilgotności powietrza. Temperatura dochodzi w niej do 75°C. Jest to klasyczna sauna, gdzie ciało nagrzewa się w suchym powietrzu, a potem schładzamy je np. pod prysznicem.

Istnieje wiele publikacji badawczych opisujących działanie poprawiające odporność poprzez seanse w saunie.Rzeczywiście ludzie, którzy regularnie – np. raz w tygodniu – korzystają z sauny, są mniej podatni na infekcje wirusowe, takie jak przeziębienia albo grypa.
Seans w saunie suchej odpręża i relaksuje. Jej działanie odczują zwłaszcza osoby będące w silnym stresie. Kilkanaście minut pobytu w kabinie odczuwalnie złagodzi napięcie i pozwoli się rozluźnić. Dzięki temu, że efektem kąpieli cieplnej jest otwieranie się porów w skórze i silne pocenie się, pobyt w saunie suchej sprzyja usuwaniu toksyn z organizmu. Pod wpływem odpowiedniej temperatury, odblokowują się gruczoły łojowe, a zatem oczyszcza się również sama skóra. Staje się ona gładka i delikatna. Poprzez znaczną utratę wody z organizmu, sauna sucha wykazuje również właściwości poprawiające metabolizm.
Nasi kuracjusze korzystają z niej 3x podczas turnusu.
Jedna sesja trwa 15 minut przy 2 lub 3 wejściach max do 1h.
Razem z sobą trzeba zabrać:
  • 2x ręczniki
  • szlafrok
  • klapki
  • żel pod prysznic



MK

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

BÓLE KRĘGOSŁUPA - MASAŻ KLASYCZNY

KOLAGEN