Posty

BÓLE KRĘGOSŁUPA - LAMPA SOLLUX

Grafika
Kolejny artykuł z cyklu BÓLE KRĘGOSŁUPA , dzisiaj szczegółowo o naświetlaniu promieniami IR - znanym zabiegiem jako "lampa sollux" . Czyli bardzo skuteczny i "niedrogi" sposób w walce z dolegliwościami bólowymi kręgosłupa. W zwalczaniu bólów kręgosłupa lekarze zalecają zazwyczaj przyjmowanie leków przeciwbólowych i przeciwzapalnych, które łagodzą objawy.  Gdy nie jesteś w stanie już wytrzymać, podają leki działające na rozluźnienie mięśni. Środki przeciwbólowe stworzone zostały po to, by poprawić jakość życia. Sporym problemem jest jednak fakt, że przy dolegliwościach bólowych kręgosłupa często stosowane są bez umiaru, z podejściem " więcej czyli lepiej" .  Według nas mniej leków, więcej zabiegów! Najlepiej... LAMPA SOLLUX czyli...? NAŚWIETLANIE PROMIENIAMI PODCZERWIENI jak działa? Zabieg podnosi temperaturę tkanek. Wytworzone ciepło może powodować miejscowe i odległe przekrwienie tkanek, a także oddziaływać odruchowo na narządy wewnętrzne. Powoduje zwięk

ZDROWA DIETA - jak naturalnie zbudować odporność!

Grafika
  "Sukces jest jak drabina - nie wejdziesz na nią  trzymając ręce w kieszeniach" Jak się zmotywować do działania!?      Na pewno większość z nas myślało w ten sposób " Wystarczy chcieć" , "Chcieć to móc!" słyszał każdy z nas.      Każda próba wdrażania tego w życie kończyła się podkopywaniem wiary we własne możliwości i spadkiem samooceny - po pewnym czasie sobie odpuszczałeś?!     Chcielibyśmy wszystkich czytelników zachęcić do zapoznania się ze wskazówkami, które pomogą zmotywować się do działania, by zacząć zdrowo się odżywiać oraz prowadzić zdrowy tryb życia. Może na początek.....? Jak wzmocnić odporność? O odporność powinniśmy dbać przez cały rok, lecz w dzisiejszej dobie o odporności mówi się zdecydowanie częściej. Ciężko jest radykalnie zmienić nawyki i zaniedbania ostatniego czasu. Na odporność organizmu wpływa wiele czynników: sen i odpoczynek  - tylko wypoczęty organizm ma siłę do walki z chorobą regularna aktywność fizyczna - wystarczy codzien

GIMNASTYKA PORANNA

Grafika
Temat gimnastyki porannej musimy zacząć od najważniejszego, czyli motywacji do jej wykonywania  J     Motywacja  –  „[łac.], psychol. proces regulacji psychicznych, nadający energię zachowaniu człowieka i ukierunkowujący je; może mieć charakter świadomy lub nieświadomy” Każdy ma w sobie jakąś motywację (bardziej lub mniej świadomą), pchającą go w kierunku robienia jednych, a unikania innych działań. Największą wartość oraz skuteczność, posiada motywacja wynikająca z wewnętrznego przekonania, że COŚ jest dla Ciebie ważne lub COŚ opłaca Ci się zrobić. Jednak  „jak zmotywować się do ćwiczeń porannych?” i to w domu!? Pomyśl, co sprawia, że Twoje chęci do rozpoczęcia aktywności fizycznej rosną. Nie muszą to być wcale wielkie cele jak np. przebiegnięcie maratonu, czy podnoszenie ogromnych ciężarów. Wyzwaniem może być poprawa sytuacji zdrowotnej, sylwetki, czy polepszenie kondycji, która wpłynie min. na: - szybsze, bezbolesne poruszanie się przy czynnościach dnia codziennego, -

BÓLE KRĘGOSŁUPA - MASAŻ KLASYCZNY

Grafika
Dolegliwości bólowe kręgosłupa stały się najczęściej występującym problemem w obrębie narządu ruchu człowieka . Negatywne skutki bólów kręgosłupa dotyczą sfery fizycznej, psychicznej, życia rodzinnego i społecznego. Pacjenci coraz częściej zgłaszają te problemy do lekarzy oraz fizjoterapeutów. Literatura do tej pory podawała, że najwięcej osób skarży się na te dolegliwości po 40 roku życia. Wskaźnik ten uległ zmianie, specjaliści odnotowują coraz więcej zgłoszeń od osób młodych a nawet nastolatków.  Najbardziej znaną od wieków formą w zapobieganiu dolegliwości bólowych kręgosłupa jest masaż. Pierwsze zapiski pochodzą z Chin oraz Indii sprzed 3000 lat p.n.e.    Duży udział w badaniach oraz rozpowszechnianiu masażu miał polski lekarz Izydor Zabłudowski, kierownik Zakładu Masażu Leczniczego w Berlinie. Dzięki jego publikacjom naukowym masaż był traktowany na równi z innymi działami wiedzy medycznej. Sam zabieg polega na oddziaływaniu mechanicznymi  bodźcami  na tkanki org

KOLAGEN

Grafika
Kolagen - czyli białko, które jest bardzo potrzebne do prawidłowego działania organizmu.  Odpowiedzialny jest za budowę oraz funkcjonowanie min. kości, stawów i skóry.  Niestety, z biegiem lat ciało traci zdolność do naturalnej produkcji kolagenu. Więc gdzie go znaleźć?  Można go dostarczyć do organizmu przez spożywanie określonych produktów. Większość z tych nich będzie zawierać żelatynę, która powstaje w skomplikowanym procesie i pochodzi ze zwierzęcej skóry, kości oraz chrząstek. Możemy wymienić takie posiłki jak: rybę w galaretce gotowane chrząstki galaretki owocowe i warzywne galaretki z kurzych łapek oraz nóżek wieprzowych podroby salceson golonki Lecz spożywanie powyższych produktów nie jest wskazane.  Ich nadmiar w diecie może negatywnie wpływać na układ krążenia, powodować  wysoki cholesterol , a także przyrost masy ciała. W naszym ośrodku kolagen dostarczany jest w odpowiednich dawkach podczas codziennych posiłków oraz wieczorków dancingowych. MK

SAUNA

Grafika
Jesień za oknem i w kalendarzu, a z nią katar, grypa i ból gardła. Warto więc jak najszybciej poszukać naturalnych metod, które wzmocnią odporność organizmu i sprawią, że jesienna słota nie będzie musiała wiązać się z przeziębieniem. Jednym z takich sposobów, który niesie ze sobą znacznie więcej korzyści, są regularne wizyty w saunie. Posiadamy w naszym ośrodku saunę suchą lub inaczej nazywaną fińską, jest to sauna o względnie niskiej wilgotności powietrza. Temperatura dochodz i w niej do 75°C. Jest to klasyczna sauna, gdzie ciało nagrzewa się w suchym powietrzu, a potem schładzamy je np. pod prysznicem. Istnieje wiele publikacji badawczych opisujących działanie poprawiające odporność poprzez seanse w saunie.Rzeczywiście ludzie, którzy regularnie – np. raz w tygodniu – korzystają z sauny, są mniej podatni na infekcje wirusowe, takie jak przeziębienia albo grypa. Seans w saunie suchej odpręża i relaksuje. Jej działanie odczują zwłaszcza osoby będące w silnym st